Wednesday, November 19, 2014

Urutan zakar untuk kesihatan jiwa



Berdasarkan kaedah urutan refleksi setiap pusat urat saraf tubuh badan terdapat disetiap anggota tubuh badan seperti di anggota kaki, tangan, kepala, telingga dan termasuklah anggota zakar. Oleh itu meransang zakar ketika bersetubuh adalah untuk meransang seluruh anggota tubuh badan.
Jika setiap anggota tubuh badan diransang ia itu diurut ketika mandi dan bersuci, anggota zakar pula perlu diurut ketika bersetubuh selain daripada ketika mandi dan bersuci.
Tanda merah pada gambar rajah zakar di atas adalah menunjukan kedudukan titik pusat saraf tubuh badan pada anggota zakar. Jika titik pusat di kepala zakar lemah, anggota kepala tubuh badan juga lemah dan sebaliknya. Oleh itu jika anggota tubuh badan seperti kepala,leher, dada,perut dan kaki sakit, maka sluruh bahagian zakar akan lemah.
Berikut adalah kaedah mengurut zakar berpandukan gambarajah gaya mengurut zakar di atas.
Gambar 1
Urut sisi kanan dan kiri zakar, dari arah pangkal hingga ke kepala zakar.
Tahan kulit di bahagian pangkal zakar jika kulit zakar berkedut / kendur.
Lakukan 5 kali urut sekali genggaman.
Gambar 2
Urut dari pangkal lubang dubur hingga ke pangkal buah zakar.
Ulang 7 kali.
Gambar 3
Tekan di dua bahagian lubang cincin dengan jari perlahan-lahan.
Ulang 11 kali.
Gambar 4
Urut di celah pelipat peha menghala ke arah bahagian lutut.
Ulang 21 kali.
Gambar 5
Urut pangkal zakar ke arah luar di bahagian kanan, kiri , atas dan bawah.
Ulang 7 kali.
Gambar 6
Tangan kanan memegang zakar melalui bawah peha kanan.
Urutan untuk menguat, memperkasa, memanjang, mengental dan menyegarkan zakar adalah seperti yang berikut dibawah ini:
Mengasak
Mengasak adalah mengurut daripada lubang dubur naik ke atas sehingga ke pangkal kantung buah zakar. Gunakan kelima-lima jari tangan anda yang tertutup rapat. Asak guna tangan kiri dan kanan bergilir-gilir. Urut dan tarik ke atas. Lakukan dengan perlahan lahan, tidak terlalu kuat dan jangan gopoh. Tarik nafas anda dalam-dalam untuk mengumpul oksigen yang cukup dalam darah, kemudian, tahan nafas anda dan tumpukan pada kawasan zakar. Apabila mengasak anda akan lihat batang zakar anda akan mengembang.Lakukan amalan mengasak ini kira-kira 10-15 minit setiap hari.
Menjabat
Amalan ini adalah untuk membuang angin pada urat zakar supaya zakar anda lebih kuat. Angin yang terdapat pada urat melemahkan zakar. Ketika menjabat letakkan jari anda pada bahagian tepi pangkal zakar anda dan tekan pada lubang cincin. Tarik nafas dalam-dalam kemudian tahan nafas sambil menekan lubang cincin. Setelah tidak tahan lepaskan nafas pelahan lahan. Ulangi jabat ini sehingga zakar anda terasa lebih segar.
Mengurut
Urut batang zakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. Gunakan minyak urut yang mencukupi supaya kulit zakar tidak melecet. Kedudukan ibu jari di bahagian atas jari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urut perlahan-lahan. Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat seperti huruf O menggunakan jari telunjuk dan ibu jari seperti huruf O pada pangkal zakar. kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolak darah ke bahagian hujung zakar. Ketika melakukannya zakar anda akan mengembang lebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah. Semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahan kencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar. Lakukan seperti ini lebih kurang 15-20 minit. lakukan dengan sabar, jangan gelojoh.. seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut, tetapi jangan sampai teransang pulak.
Mengasah
Mengasah bertujuan memantau kepala Zakar yang sensitif terasa geli atau ngilu apatah lagi kawalan minda yang lemah maka timbullah permasalahan yang dinamakan Ejakulasi Pra-matang (Premature Ejaculation) atau cepat pancut.
1.Teknik mengasah menggunakan tapak tangan.
Teknik ini boleh dilakukan dengan menggunakan minyak urut yang disapukan pada tapak tangan kiri, pegang zakar dengan tangan kanan dan gosokkan tapak tangan kiri anda ke kepala zakar. Gosok zakar secara ke atas dan ke bawah dengan berulangkali sehingga rasa sensasi kegelian anda berkurangan. Lakukan dengan mengawal minda agar anda tidak tewas.
2. Teknik Mengasah Zakar menggunakan tapak kaki
Teknik ini menggunakan tapak kaki (yang agak lebih kasar!) sebagai medium pengasah berbanding tapak tangan. Tarik nafas dengan dalam dan pegang zakar dengan agak kuat untuk memastikan pengaliran darah bertumpu ke kepala zakar. Dalam posisi kedua kaki dirapatkan, gosok hujung zakar menggunakan tapak kaki sambil menahan nafas. Dan hembus dengan perlahan. Lakukan sebanyak 3 kali.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...