Friday, April 15, 2011

Kucing ajaib


Sungguh ajaib kucing yang satu ini. Ia masih boleh berjalan pulang ke rumahnya dan membuat majikan berteriak . Padahal, ada panah yang terpacak di kepalanya hingga menembus dari depan ke belakang.

Kucing berusia empat tahun di Indiana, AS itu bernama Brownie. Majikan yang tak disebutkan namanya, terkejut luar biasa ketika melihat Brownie pulang dengan anak panah di kepalanya.


Anak panah sepanjang 30 cm itu masuk dari bahagian kiri tengkoraknya. Kemudian keluar persis di atas mata kanannya. Beruntung anak panah itu tidak menembus di matanya atau mengenai otaknya.

Ini sangat keterlaluan dan merupakan keajaiban si kucing masih hidup. Ia bahkan boleh berjalan pulang meski boleh dipastikan lukanya pasti sakit. Siapapun pelakunya, tak boleh seenaknya menyiksa haiwan seperti ini dan melarikan diri, kata CEO Monroe County Humane Association, Sarah Hayes.


Dia berjanji akan mencari pelaku yang memanah kucing berbulu coklat muda dan putih itu. sementara Brownie ketika ini sedang dalam proses pemulihan akibat lukanya. Mungkin kucing memang benar-benar memiliki sembilan nyawa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...